Pulma ettevalmistamine, ehk reeglitest ja soovitustest

Pulma ettevalmistamisest sõltub väga palju ja seda tuleb teha põhjalikult ning väga suure pühendumusega.

Täpselt nagu seemnest sirgub korralik vili ainult pühendumuse ja armastusega. Pulmapidu on absoluutselt teie näoga, kui teie mingi muu perepidu. Samuti ettekujutus pulmapeost, olles olnud seal külalisena, siis korraldajana on see pilt sootuks teistsugune. Kindlasti ärge laske sügavalt mõjutada oma sõpradel või tuttavatel ettepanekutel korraldada pulmapidu just selliselt nagu nemad seda 100% näevad või on korraldanud. Sellisel juhul jääb mulje, et mingit toimunud tähtsat sündmust soovitakse uuesti ja veel paremini teha. Kuulake ära kõik soovitused ja noppige sealt välja
parimad palad. Teie mõtted ja ootused on need mille poole tuleb püüelda. Püüdke teha ise midagi teistmoodi aga paremini. See on teie unelmate pidu ja seal tuleks arvestatada ikka rohkem teie soovidega. Samamoodi nagu mõelda ettevalmistusele, tuleb mõelda ka sellele, milliseks kujuneb pulmajärgne hommik ja päev!

Pisut soovitusi, mis on toiminud ja mitmeid kordi läbi arutatud pruutpaari, kui teiste kolleegide/pulmakorraldajatega.

  • Sa võid kasutada erinevaid pulmaäppe ja oma head mälu, aga kõige parem töövahend on Exceli tabel ning paber ja pliiats. 100 mõtteterast läheb hiljem käiku alla poole.
  • Koosta maksimum eelarve, matemaatika on tähtsal kohal ja liitmine on raskem, kui lahutamine. Eelarvesse juurde panna on raskem, kui ära võtta! Pole olemas väikest, liiga väikest või suurt eelarvet. On olemas raha ja idee, mida te selle eest tahate saada.
  • Pane paika oma pulmakuupäev, mõtle läbi sealjuures kõik plussid ja miinused. Miks see päev on hea, kas see on riiklik püha, kas külalised saavad tulla, kuidas tulevikus sobib pulmaastapäevaks see kuupäev jne.
  • Kuupäev, pulmaisa, peokoht ja fotograaf.
  • Alusta planeerimist vähemalt 7-12 kuud ette. Ära karda teha pulmi nädala sees. Kui on soov saada 100% kindlaid tegijaid või peokohta, siis tuleks võibolla mõelda isegi 18 kuud ette.
  • See on tähtis kuupäev mitte ainult teile, vaid ka teie sõpradele, sugulastele jne.
  • SINU PIDU, KUI ELU KORDUMATU SÜNDMUS.
  • Kutsed saada välja vähemalt 2-3 kuud enne pulmapäeva. Kaugemalt või välismaalt tulijaid teavita 7-12 kuud ette. Isegi kui sul pole registreerimise kellaaega, on sul teada ju kuupäev ja koht. Loomulikult võib saada hakkama ka organiseerides üks kuu ette….kuid meie unelmate pidu on ükskord elus ja kas see on väärt lihtsalt proovimist lühikese aja jooksul?
  • Kutse tekst või teavitus
    (Endil rangid kaela seame, eluvankrit koos siis veame. Seda tunnistama tulge, rattaid määrimas ka olge. Meil on au paluda teid tunnistajaks meie abielu sõlmimisele Võru perekonnaseisuametis 14. juunil 2015. a , kuna hetkel on veel registreerimise kellaaeg lahtine, siis palun hoidke see päev meie jaoks vaba. Broneerige see päev meie jaoks, kellaaja teatame teile hiljem! Pulmapidu toimub Võrumaal Piusa ürgoru puhkemajas. Katrin ja Marko. Tulekust palume teatada hiljemalt 14. maiks ning infot ööbimisvõimaluse kohta küsige Markolt tel +372 56508056 või pille.marko@gmail.com)
  • Hiljem saab saata juba kellaajaga paberkutsed, teatada telefonitsi või e-mailiga!
  • Kindlasti peab kutsel olema nimi või nimed, kes on kutsutud, riietus, kingiinfo jne.
  • NB! Kutsel peab olema kirjas, kas pulmad on lastega või lapsed paluksime koju jätta. See lause peaks olema ilusti läbi mõeldud. Pea meeles, mida vähem teksti, seda parem! Inimene ei viitsi palju lugeda.
  • Registreerimise või laulatuse kellaaeg võiks olla umbes 16.00, et mitte väsitada ennas liiga vara ärkamisega ning siis kestab pidu kauem.
  • Inimeste liigutamine ühest kohast teise võib võtta aega! 10 inimest – 10 min aga 20 inimest isegi umbes 30 min. See sõltub palju vahemaadest.
  • Näiteks: Pildistamine asub majataga/mereääres. Teepeal tehakse peatus mingiks tegevuseks ja ennem ei saa alustada, kui autod on pargitud ja viimased inimesed liikunud tegevuskohta. Kogu tegevus võtab aega vähemalt 15 min.
  • Peokoht vaadake alati ise üle hoolika pilguga. Kuidas lauad on asetatud, kas külalistel on mugav, kas sööki jagub (arvestage vähemalt 1,0-1,2 kg inimese kohta. Umbes 50% sooja ja 50% külma. Pikk õhtu ja see on arvestatav kogus).
  • Mida tuntum koht, seda varem tuleb broneerida. Kõik mis kokku lepite pange paberile kirja ja hiljem kinnitage see meilitsi. Meilide vahetus ja kinnitamine on kõigi jaoks lihtsam ja aksepteeritav ning sama mis leping. A´la leppisime selles kokku, kas aksepteerite. Sama paber võiks olla nii teil, kui ka teenindajatel pulmapäeval kaasas!
  • Palju peaks varuma alkoholi? Arvestada võiks, et tühjale kõhule mõjub alkohol väga ebatervislikult.! Aga siis ikkagi kogustest!
    • Vahuvein tervituseks – pokaal inimese kohta. Kui on 80 külalist siis ca 14 pudelit.
    • Vein (viimasel ajal kulub valget rohkem kui punast). Pool pudelit inimese kohta ehk siis 80 inimest 40 pudelit veini. (Pisut kaasa mõtlemist. Suvel rohkem valget, liha kõrvale punast jne. ) (Pille soovitus võta 4-5 pudelit lisaks. )
    • Viina arvestada 25 cl külalise kohta ehk 50 cl mehe kohta. 80 inimest 40 pudelit viina. (Pille soovitus võta 4-5 pudelit lisaks)
  • Klassikaline alkoholi valik laual – Vein ja viin. Lisaks võib teha pikajoogi- ehk kokteililaua kuhugi nurka Rumm, Gin, Viski ja Viin. Lisaks jää, toonik, cola ja sidrun.
  • Kui on suvine pidu, siis võib ka juba alguses pakkuda janukustutamiseks külalistele lahjasid alkohoolseid karastusjooke 🙂 Siider ja õlu.
  • Tordi suhtes tuleks arvestada vähemalt 100g inimese kohta.
  • Tordi ja kohvi kõrvale sobib pakkuda brändit, konjakit või näiteks koorelikööri. Kui see kõik on juba maitse või sobivuse küsimus.

Soovitusi ja reegleid on palju, aga need tuleks läbi arutada juba oma pulmaisaga.

Head, teie pulmaisa Marko Pille

Loe teisi blogipostitusi

2024-05-20T13:22:13+03:00Pulmad|
Go to Top