Kuidas toimetatakse meil ja mujal pidusid (pulm, juubel jmt) – minimaalne eelarve, maksimaalne pidu!

Tihtipeale puutume kokku olukorraga, kus on soov korraldada suurejooneline ja meeldejääv pidu, aga sageli jääme hätta- raha napib ja mõtted otsas! Samuti oleme kokku puutunud olukorraga, kus kutsutud külalised jäävad tulemata ja ei teata sellest ette, kuid tellitud söögid-joogid ning vahest ka broneeritud öömaja peab kutsuja aga siinkohal ikkagi omast taskust kinni maksma!

Ka külalisena tekib sageli küsimus – mida kinkida? Populaarseks lahenduseks on kinkida „ümbrik“ – aga kui palju kinkida? See on igaühe vaba valik, kuid ikkagi oleme teadmatuses, mis on see sobilik…

Etteruttavalt võib öelda, et kohale ilmumata külalised on kutsuja jaoks alusetu kulutus ja kingitused lähevad ürituse eelarveaugu täitmiseks!

Kuidas aga korraldada üritust nii, et üleliigseid kulusid ei oleks ja külalised teaksid kui palju kinkida???

Heidan pisut valgust lahendusele, mis tuntud ja laialt kasutatav mujal maailmas ning mida katsetas minu hea sõber-kolleeg pulmaisa oma enda pulmas. Olime sellel teemal paari kolleegiga koos juba ammu arutelu pidanud, kuid keegi ei osanud algul seisukohta võtta. Eelmisel aastal ühel kaunil kevadpäeval ulatas mulle sõber pulmakutse, millel oli must-valgel kirjas:

„ Parim kingitus noorpaarile on, kui tulete ise kohale ning koht pulmalauas maksab 40 eurot. Kohaletulekutut kinnitab ülekanne minu pangaarvele.“ Tõehetk oli käes, pikemalt kõhklemata, tegin enda ja oma kaaslase eest ülekande. Uurisin pisut hiljem sõbralt, kuidas asjaajamine läheb ja üllatuseks sain vastuse, et kõik sujub. Paar nädalat hiljem olid selle uudse plaaniga ühinenud 70-80% kutsutud külalustest. Pulmapäeval oli kohal ca 120 inimest.

Kokkuvõtvalt võin siia kirjutada oma sõbra sõnad: „Laekusid esimesed ülekanded, maksin järjest oma pulma kulutusi. Mul oli iga päev selge ettekujutus, kui suurt ja lahedat pidu võin endale lubada. Külaliste „kingituste“ eest sain kaetud pulmakoha üüri ja pulmalauas pakutu maksumuse. Kogu meelelahutuse – pulmaisa, fotograafi ja ansambli – tegime külalistele välja.“

Selle kõige kokkuvõtteks olgu ilusad sõnad – ärme jätame oma tähtsaid pidupäevi pidamata, olgu see pulm, juubel või mõni muu ilus sündmus. Oleme leidlikud ja ettevõtlikud!.

Teie Pulmaisa/Peojuht Marko Pille